Wednesday, November 24, 2010

hadiah misteri


Apa perasaan korang kalau korang tetibe je menang something? best kan. macam korang beli telur dadar pastu free poster telur ke, beli keychain free shampoo ke, beli karipap percuma kuih kacang ke. korang happy kan. itulah cara nak tarik pelanggan. hebat taktik tu. dapat tarik pelanggan. maklumlah, kita semua dah memang tertanam sikap " mestilah best! benda free!". sape tanak benda free. semua orang nak punya. bagila apa-apa pun. sedangkan beli rokok if dapat kotak lain pun semua perokok dah excited. ni kan pulak beli stokin dapat free stokin sepasang lagi. memang borong ahh! itulah sikap manusia. bukan nak cakap dekat orang lain, aku sendiri pun seorang manusia dan aku juga bersikap sedemikian. tak hairan lah. entri ni tade kaitan dengan hadiah misteri pun sebenarnya. nak cakap pasal benda-benda percuma. sama ke kalau benda percuma macam aku tulis dekat atas tu dengan benda-benda yang orang bagi kita? still percuma kan? cuma apresiasi terhadap barang-barang tu mungkin lain la. contoh, beli shampoo dapat bulu mata palsu dengan kekasih anda beri anda selipar jepun tat sing. mana anda lebih suka? mana anda lebih hargai? mestilah selipar tu. sebab kalau lelaki dapat bulu mata palsu nak buat apa? nak letak dekat celah pungkoq? buat cuci keyboard? hargai la barang-barang yang anda ada. biar pun secebis kertas. nanti suatu hari nanti, anda bukak dan belek semula, anda mungkin tersenyum, terdiam, terfikir, dan macam-macam terrrrr lagi la. saya mengaku saya juga seorang collector. tapi bagi aku, aku merupakan collector yang hothotchickenmutherfuckingshit. macam-macam yang aku kumpul, tapi kebanyakkan semua halfway. macam-macam masalah yang ada. duit lah, masa lah. tapi orang melayu ada berkata "nak seribu daya, taknak seribu dalih". semua atas diri sendiri. aku sampai sekarang dok simpan lagi gambar-gambar pasport kawan-kawan. comel tak uolssss! meh nak raba sikit meh. kalau sesiapa ada gambar pasport and dia rasa dia kawan aku and lagi dia rasa dia nak suruh aku senyum sorang-sorang, kasi la aku. tak banyak. sekeping je. if gambar tu lain-lain wajah, bagi je. jangan bagi gambar orang yang aku tak kenal. sebab aku hanya simpan gambar KAWAN-KAWAN. faham kan uolss! dah panjang-panjang type, aku rasa nak bagi korang baju free nak? kalau nak bagi aku no fon korang. tak pun misscall je aku. aku terus post.baju ni atas korang la nak pakai ke, nak buat balut nangka ke, nak buat plastik sampah ke. tapi, uolss nak ke pakai baju muka aku? hahahahaha!


p/s apakah hadiah misteri yang paling berharga anda pernah dapat?

4 Kata-kata Liar:

bella. said...

ni realiti ke??
wt bju sendri??

Syhr said...

realiti la!

bella. said...

nk 1!!!free of charge..lalala~

Anonymous said...

beli ibanez aritu xdpt free gift ke...?

Post a Comment

| Top ↑ |