Sunday, September 25, 2011

Dulu kan

Dulu kan , masa tahun 2002, masa tu saya tu kan saya first time pergi jamming tau. dekat Zmin Studio. power. Studio tu sampai sekarang ada dekat Jerantut. kalau nak jamm dekat situ, kena lah pergi Jerantut. masa tu jugak, seorang je yang pandai main gitar, yang lain semua tak tahu pun lagi instrument apa yang boleh main. so i've decided to play bass guitar. tu la first time saya pegang bass guitar. padahal masa tu saya langsung tak tahu main gitar. tapi disebabkan masa tu tengah gila dengar band yang politikal habis ni terus jatuh cinta dengan tatu dan showmanship Tim Commerford, terus decide nak main bass. Tahu tak siapa Tim Commerford ni? 
Tim Commerford ( bassist of Rage Against The Machine/Audioslave)
ni lah orang nya. nak tau lebih lanjut, google kan ada. lepas tu, start la jamming. bayar RM25 untuk sejam tapi masing-masing buat hal sendiri dalam studio. sebab masing-masing tak pandai. bunyi drum memang macam apa tah.  lepas tu baru la masing-masing tukar instrument. aku pun pergi main drum walaupun masa tu tak pandai langsung tekan pedal dan aku gantikan floor tom sebagai pedal. hi-hat tak main ye kawan-kawan.

Dulu kan, after tukar position pergi main drum pulak, aku memang gila sorang drummer ni. power. main asyik nak hancur barang je. tapi power. showmanship dia fuhh. memang best la. masa tu juga la start pakai Jack Purcell koyak rabak dengan jeans lusuh tapi t-shirt still maintain Sepultura. nak simpan rambut panjang tak boleh sebab sekolah lagi. bebudak lagi. setahun jagung. berbalik kepada main drum tadi, aku cuba jadi dia. height hi-hat aku ubah jadi tinggi sikit. masa tu dah boleh la main pedal sikit-sikit. nak tau siapa dia tu? korang mesti kenal punya. nama dia Dave Grohl. kenal tak?

Dave Grohl of Nirvana
Dulu kan, aku memang rasa aku tak berbakat langsung nak jadi Dave Grohl. Dia otai weh. tak silap aku dia ni drummer kelima Nirvana. Kurt Cobain lagi sial. memilih nak mampus. tapi sekarang kan, aku bolehlah sikit-sikit main drum. alhamdulillah. berkat practice. 

Dulu kan, setiap minggu hari selasa or rabu aku tak ingat, kami akan jamm sejam. seminggu sejam kira okay la. mak abah bagi RM10 seminggu, tapi kena saved gegila bai sebab nak jamm and beli kaset lagi. mana main download-download ni. tak rare. kalau parents aku pergi KL, mesti aku follow sebab nak beli kaset and baju band dekat Kompleks Pertama. 

Dulu kan, seronok sangat kumpul kaset. sanggup la tak makan sebab nak beli kaset. kalau beli kaset ori, dah ada lyrics dekat dalam. boleh nyanyi-nyanyi sebelum tidur. masa tu, tak gila main drum tapi gila nak kumpul stuff. korang hado? tapi kan, berbalik kepada drum. mak aku sampai cakap aku gila sebab aku pukul angin. aku dengar lagu, pastu aku amek chopstick kat rumah tu buat jadi drumstick, pastu aku pukul angin ala-ala aku tengah main drum. 

Foo Fighters's latest album -  Wasting Light
Dulu kan, Dave Grohl tu drummer Nirvana. kenapa aku rasa sekarang aku asyik gila dia ni balik. sebab aku dengar album baru dia kan. bukan album baru Nirvana tau. Kurt dah jadi mendiang. mana nak keluar album lagi. sumpah sekarang aku gila betul dengan dia ni. lepas aku dengar Foo Fighters - Wasting Light dengan aku tengok dokumentari Foo Fighters - Back and Forth, terus aku gila nak jadi Dave Grohl. bodoh. 

Dulu kan, aku dah mengantuk. okbai. nanti aku sambung lagi.

1 Kata-kata Liar:

-Eunice- said...

dulu kan...... saya masih belum lahir kot. lol

Post a Comment

| Top ↑ |